Torre de enlace #6

Torre de enlace-06

El hijo del fuego por Guillermo Saccomanno

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“En sus estados alterados, Nerval, heredero del maldito Blake, se sentía, y con razón, “dueño del rayo” y sostenía que en la invención hay mucho de memoria. En este plano de conocimiento de su poder vidente, y por qué no, de admitirse poseído, es que afirma “Yo soy el otro”, frase que más tarde Rimbaud resignficaría: “Yo es otro”. No menos cierto es que loco no es el que quiere sino el que puede. Este es el caso, Nerval pudo.”


Oneohtrix Point Never Has Some Cool Theories About Soundtracking Movies por Andy Beta

“It wasn’t until I was working with Brian Reitzell on The Bling Ring that I was getting some hot tips. There was a sex scene that didn’t even make the movie. It was day three, and Brian was like, “Okay, sex scene, go.” I was like, “Fuck, this is so confusing. What do you want me to write? People are having sex and then you’re just playing some melody over it?” It forces you to think about all of these crazy implications—the meaning that’s suddenly attached to your decisions. The most important thing he taught me was: “Don’t tether anything to anything. Just intuitively work around the visual beats of the film. Find a way for the score to rub up against it without mirroring.” That made perfect sense to me, because that’s how I approach things anyway. I’m trying always to find some kind of contrasting thing that will somehow feel more truthful.”


diego_fischerman_7b70dae6f4f960817af07192cc417bd9“Todos partimos de la falta para hablar de la música”, entrevista a Diego Fischerman por Valeria Tentoni.

“Es decir, no hay verdaderamente un criterio de valor único, porque llamamos “música” a muchas cosas que funcionan de maneras muy distintas, y uno hasta podría pensar que son cosas distintas que se llaman igual. Así que en realidad todos partimos de la falta para hablar de la música: inclusive los críticos de música, porque tenemos que hablar de un lenguaje con otro. Lo único que produce un saber real en esto es la frecuentación. En todo caso, la frecuentación informada produce un saber con más instrumentos de explicación.”


oe28099gieblyn_webGhost in the Cloud. Transhumanism’s simulation theology por Meghan O’Gieblyn

“What makes the transhumanist movement so seductive is that it promises to restore, through science, the transcendent hopes that science itself obliterated. Transhumanists do not believe in the existence of a soul, but they are not strict materialists, either. Kurzweil claims he is a “patternist,” characterizing consciousness as the result of biological processes, “a pattern of matter and energy that persists over time.” These patterns, which contain what we tend to think of as our identity, are currently running on physical hardware?—?the body?—?that will one day give out. But they can, at least in theory, be transferred onto nonbiological substrata: supercomputers, robotic surrogates, or human clones. A pattern, transhumanists would insist, is not the same as a soul. But it’s not difficult to see how it satisfies the same longing. At the very least, a pattern suggests that there is, embedded in the meat of our bodies, some spark that remains unspoiled even as our body ages; that there is some essential core of our being that will survive and perhaps transcend the inevitable degradation of flesh.”


El duelo creativo por Mariana Enriquez

“Pero aunque Cave es un músico muy “literario” –después de todo también es escritor–, las canciones guardan una diferencia crucial con la literatura. Su intangibilidad, su brevedad y su apelación directa hacen que Skeleton Tree no sea sólo un disco sobre la muerte del hijo y el duelo: este disco se siente como la pérdida, como el dolor particular de este padre en particular. Por eso escucharlo es una experiencia física y mística, un paisaje de desolación existencial que a veces da miedo, como un planeta abandonado –notable que Francisco Umbral mencione a Júpiter en Mortal y rosa y Cave a Saturno en la canción “Rings of Saturn”, como si corrientes subterráneas conectaran estos dolores– o ansiedad como en la taquicárdica “Magneto” o absoluta y desvatadoramente tierno y amoroso, como en el abrazo de “Distant Sky””.sl04fo01_1


Great Gardens: Glin Castle

“Built as the home of the Knight of Glin—otherwise known as the Black Knight—Glin Castle has been tucked away along the Irish coast in County Limerick for over 700 years.”

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